woensdag 10 augustus 2005

Rust in de sectorportefeuilles

Zwarte zaterdag is alweer achter de rug en dat betekent dat de vakantieperiode nu echt is aangebroken. Op de beurs is dat ook te merken. De volumes zijn relatief bescheiden evenals de bewegingen van de AEXindex. Door deze rust bleven de mutaties binnen de portefeuille ook zeer beperkt. Dit betekent niet dat we het bij BeursBulletin rustig hebben. Zo werken we zeer hard aan de vernieuwing van onze website. Hiervan zal u steeds meer de vruchten plukken.

Hoewel er per saldo dus weinig gebeurde op de Amsterdamse beurs, was het geen slechte week voor de portefeuilles. Het totaalrendement groeide met ruim een half procent. Dat lijkt niet veel, maar ik teken ervoor als ik dit omreken op jaarbasis. De waarheid gebiedt te melden dat wij sinds de start op 5 augustus 2004 een bruto rendement van 37 procent hebben behaald. Netto komt dit op vrijwel 30 procent neer, ervan uitgaande dat u bij de Postbank of via het SNS Orderabonnement belegt.

Uiteraard hebben wij het beursklimaat mee gehad. o steeg de AEX in de afgelopen twaalf maanden met 21 procent. Toch kijk ik tevreden terug op ons eerste jaar. En ik ben ervan overtuigd dat BeursBulletin de markt structureel moet kunnen verslaan. Sterker nog, ik vertrouw erop dat we zelfs in een vlakke of dalende markt geld verdienen. Turbo’s Short maar ook opties zullen ons hierbij van dienst zijn. Maar vooralsnog constateer ik nog altijd een opgaande markt, zij het dat de kracht van de stijging aan het afnemen is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten